Rabu, 04 November 2015

Adakah Anda Mengambil Langkah-langkah perlu untuk mengelakkan Punca Kedua Kanada utama kematian?

Adakah Anda Mengambil Langkah-langkah perlu untuk mengelakkan Punca Kedua Kanada utama kematian?

Tahukah anda setiap 7 minit yang mati Kanada penyakit jantung? Adakah anda juga tahu bahawa 90% daripada Kanada mempunyai sekurang-kurangnya satu faktor risiko penyakit jantung (merokok, alkohol, aktiviti fizikal, obesiti, tekanan darah tinggi, kolesterol darah tinggi, kencing manis)? Memandangkan bahawa penyakit jantung adalah punca kedua utama di Kanada (hanya untuk melepasi oleh kanser) itu satu keajaiban mengapa ramai orang yang tidak mengambil penjagaan yang lebih baik daripada kesihatan kardiovaskular mereka. Dalam artikel ini, kita akan mengkaji semula beberapa asas-asas bagaimana untuk menjaga hati anda seperti yang sihat yang mungkin (dan juga bagaimana untuk mengurangkan tekanan darah anda secara semula jadi) supaya anda tidak menjadi statistik lain.

Salah satu cara untuk mengoptimumkan kesihatan kardiovaskular anda adalah untuk mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dengan mengurangkan faktor-faktor risiko yang diketahui - seperti mengelakkan merokok, mengurangkan pengambilan alkohol, mencapai berat badan yang optimum, aktif secara fizikal, mengurangkan tekanan, mengurangkan peluang anda untuk kencing manis dan penyimpanan tekanan darah anda pada tahap yang normal (sekitar 120/80 mmHg) dan juga tahap kolesterol anda (walaupun kepentingan ini telah menjadi semakin kontroversi - satu topik untuk masa akan datang).

Ramai di antara faktor-faktor risiko penjelasan-sendiri dan tidak perlu perbincangan lanjut. Walau bagaimanapun, mengurus / mencegah tekanan darah tinggi boleh menjadi sedikit kurang jelas dengan sendirinya dan yang agak biasa, dengan itu kita akan meletakkan beberapa tumpuan kepada bagaimana untuk mengurangkan tekanan darah secara semula jadi dan juga bagaimana untuk keseluruhan meningkatkan kesihatan kardiovaskular anda. Pertama sekali, kerana saya pasti semua orang tahu, sihat makanan keseluruhan diet adalah penting untuk kesihatan optimum dalam semua kes (memilih protein organik tanpa lemak, banyak sayur-sayuran, jumlah yang sederhana buah-buahan, kacang dan benih, biji-bijian, dan lemak yang sihat).

Meningkat:

- Serat - 20-35 gram sehari telah ditunjukkan untuk mengurangkan tekanan darah dan paras kolesterol (pastikan anda meningkatkan pengambilan air anda juga untuk mengelakkan sembelit)
- Bawang dan bawang putih (mengurangkan tekanan darah)
- Oat Seluruh (mengurangkan tekanan darah) - memilih oat memotong keluli untuk pilihan yang lebih sihat
- Jus delima - 6-8 auns setiap hari juga didapati mengurangkan tekanan darah (hati dengan jus minuman harian jika anda mempunyai diabetes)
- Makanan yang kaya flavonoid seperti beri biru membantu kerapuhan kapilari betul sering dilihat pada individu dengan kesihatan kardiovaskular miskin
- Sayur-sayuran berdaun hijau - disebabkan oleh tahap yang tinggi vitamin B yang telah ditunjukkan untuk mengurangkan tahap homocysteine ​​(satu lagi faktor risiko yang diketahui untuk penyakit kardiovaskular)

Pengurangan:

- Kafein (boleh meningkatkan tekanan darah)
- Pengambilan Natrium klorida - hanya sederhana jumlah anda, jadi mengelakkan makanan yang diproses dan tidak menambah apa-apa tambahan, tetapi tidak benar-benar mengelakkan garam kerana itu juga boleh menyebabkan isu-isu kesihatan
- Elakkan bijirin daging diberi makan - jenis makanan yang binatang yang memakan akan mengubah komposisi jenis lemak yang terkandung di dalamnya dan dengan itu jenis lemak yang anda makan. Grain diberi makan daging mengandungi lebih radang omega-6 lemak daripada pelbagai rumput diberi makan.
- Alahan makanan Elakkan / sensitiviti - boleh meningkatkan tekanan darah dan keradangan keseluruhan

Terdapat juga beberapa faktor persekitaran yang perlu dipertimbangkan apabila mengoptimumkan kesihatan kardiovaskular seperti tahap logam toksik dalam badan kita (khususnya plumbum dan kadmium telah terbukti merosakkan sistem kardiovaskular). Sumber plumbum boleh datang daripada makanan dalam tin, air (daripada duduk dalam paip plumbum terlalu lama), dan pendedahan pekerjaan (tukang paip, pengeluar kaca, pencetak, plastik atau pengeluar bateri, dan pekerja pembinaan). Sumber kadmium boleh datang dari asap rokok, paip air (logam dan plastik), baja, dan pendedahan pekerjaan (pembuatan plastik, bateri, cat, tekstil, dan baja). Jika anda sedang kronik terdedah kepada logam toksik dan bimbang dengan kesihatan kardiovaskular (terutamanya jika juga mengalami masalah tekanan darah tinggi) ia akan menjadi bijak untuk menguji tahap logam toksik dalam badan anda untuk menentukan sama ada mereka perlu dibuang untuk mengelakkan apa-apa lagi isu-isu kardiovaskular.

Ini adalah jauh dari senarai lengkap cara-cara untuk meningkatkan kesihatan kardiovaskular anda; Walau bagaimanapun, selain daripada menulis buku itu memberi tempat untuk memulakan. Perhatikan bahawa jika anda sedang mengambil ubat-ubatan, pastikan anda berbincang dengan profesional penjagaan kesihatan anda sebelum membuat sebarang perubahan besar dalam rejim anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar