Rabu, 04 November 2015

Menggunakan Hypnotherapy untuk Berhenti Merokok!

Menggunakan Hypnotherapy untuk Berhenti Merokok!

Walaupun mengetahui risiko, banyak perokok berjuang untuk menyerah. Mereka sering cuba banyak kali, namun tetap gagal untuk menendang tabiat jangka panjang. Individu perokok pelbagai sebab - persepsi pengurangan tekanan, kebosanan, sebagai satu perkara yang sosial atau pikiran daripada rutin semata-mata. Ada beberapa sebab mengapa orang suka merokok; sesetengah percaya bahawa ia mengurangkan tekanan, agak beberapa orang hanya seperti aspek sosial itu.

Banyak perokok tersilap percaya bahawa mereka telah merokok terlalu lama untuk mengalami apa-apa faedah dari akhirnya berhenti pada peringkat ini, namun yang tidak tepat. Perokok sepanjang hayat kadang-kadang membuat kesilapan mempercayai bahawa mereka telah merokok selama bertahun-tahun terlalu banyak untuk mendapatkan apa-apa ganjaran kesihatan daripada pembungkusan dalam, bagaimanapun, ini tidak betul. Kebenaran yang mudah adalah kesihatan perokok mula bertambah baik dengan pesat selepas mereka berhenti, ia tidak kira berapa lama mereka telah merokok untuk.

Adakah anda melepaskan menghisap rokok hari ini, dalam masa dua minggu dari hari ini fungsi peredaran dan paru-paru anda akan meningkat; dalam tempoh lima tahun kemungkinan anda strok boleh turun dengan yang bukan perokok; dalam dekad masa kemungkinan anda mendapat kanser paru-paru harus telah menurun kepada lima puluh peratus daripada yang seorang perokok, dan dalam 15 tahun masa risiko penyakit jantung hendaklah sama sebagai bukan perokok.

Mengapa ia benar-benar sukar untuk berhenti merokok?

Satu kajian yang diterbitkan melalui Jurnal Psikologi Gunaan menunjukkan bahawa hipnosis adalah 3 kali lebih berkesan untuk membantu seseorang berhenti menghisap rokok daripada penggantian nikotin, dan 15 kali lebih berkesan daripada menggunakan akan kuasa semata-mata. Kajian menunjukkan bahawa terapi penggantian nikotin (NRT) dan tekad biasanya tidak adalah kaedah yang paling berkesan jika anda ingin berhenti merokok; sebenarnya, hipnoterapi telah ditetapkan sebagai masing-masing 3 kali dan 15 kali lebih berkesan.

Ketagihan fizikal kepada tembakau sering memainkan agak sebahagian kecil dalam jumlah kebergantungan. Biasanya, ketagihan tertanam dalam minda bawah sedar - di mana sebahagian besar tingkah laku dan perasaan kita berpunca dari. Oleh itu adalah tidak menghairankan bahawa patch nikotin biasanya gagal untuk menyembuhkan perokok tabiat mereka dalam jangka masa panjang. Ia tidak menghairankan, akibatnya, yang patch nikotin kerap tidak akan membantu perokok berhenti terlalu lama.

Bagaimana pendekatan hipnosis boleh membantu?

Dengan bantuan yang sesuai, berhenti merokok tidak perlu menjadi keras. Dengan mengakses sebab asas di sebalik tabiat dalam fikiran bawah sedar, hypnotherapist berkesan boleh semula program otak seseorang dengan menggunakan cadangan yang bermanfaat dan imej. Dengan mengatasi punca masalah ini, hypnotherapist boleh membantu membebaskan anda daripada kerinduan bawah sedar anda untuk rokok menggunakan imej yang kuat dan cadangan yang membina.

Ini bukan sahaja membawa ganjaran kesihatan yang sangat besar untuk perokok rokok, tetapi juga untuk keluarga dan lain-lain mereka di sekeliling mereka yang mungkin telah menjadi pada akhir menerima kuantiti yang tidak terkira banyaknya asap rokok.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar