Rabu, 04 November 2015

Terapi Craniosacral - Terapi Anda Tidak Tahu Mengenai

Terapi Craniosacral - Terapi Anda Tidak Tahu Mengenai

Dua tahun lalu, saya tahu apa-apa tentang terapi craniosacral

Sepasang suami isteri tahun yang lalu, otot-otot mata pedang bahu kiri saya telah membunuh saya kerana saya telah menarik mereka semasa rutin senaman. Saya akan mengambil beberapa hari cuti dari bekerja di luar, ia akan mula berasa lebih baik, dan saya akan bekerja keluar lagi - dan repull mereka otot. Ia adalah dahsyat. Kadang-kadang ia akan menyebabkan saya ketinggalan ke atas sebanyak minggu pada satu masa.

Ibu saya adalah ahli terapi craniosacral di Portland, Oregon. Dia sentiasa mahu saya untuk mencuba terapi craniosacral untuk pelbagai perkara. Tetapi saya selalu ditentang.

Dalam fikiran saya, terapi craniosacral adalah "woo-woo" barangan. Anda tahu, jenis perkara yang hanya tidak akan, tidak dapat bekerja kerana ia bukan ubat tradisional.

Maksud saya, anda tidak boleh memberitahu saya bahawa melambai tangan anda di sekitar bahagian-bahagian tertentu badan saya akan sembuh bahagian-bahagian. Tenaga perubatan: menggelikan, saya fikir.

Nah, kesakitan dan ketidakselesaan berterusan dan akhirnya saya rosak. Saya biarkan ibu saya melakukan terapi craniosacral kepada kumpulan otot. Dan rasa apa ... selepas kira-kira dua minggu kesakitan telah hilang!

Manfaat terapi craniosacral lalu

Itu adalah kira-kira dua tahun lalu. Sejak itu saya tidak mempunyai isu yang sama dengan orang-otot. Itulah yang menakjubkan kepada saya.

Ingat, kesakitan ini berada di sana untuk beberapa bulan. Dan kumpulan otot hanya seolah-olah menjadi mudah terdedah kepada saya reinjuring ia. Tetapi tidak lebih.

Sekarang, saya sedikit lebih berhati-hati bahawa kumpulan otot apabila saya bersenam. Tetapi ada satu perkara yang pasti akan mengakibatkan tarik, seperti tarik-up, tidak lagi berbuat demikian. Dan saya kredit terapi craniosacral untuk itu.

Bagaimana untuk memilih ahli terapi craniosacral

Setelah berkata semua itu, saya cadangkan menggunakan usaha yang wajar anda apabila memilih terapi craniosacral.

Pertama, pastikan bahawa ahli terapi yang anda pilih dilatih dalam naturopati (perubatan semula jadi). Terdapat hanya segelintir kolej disahkan dalam perubatan semula jadi. Pastikan ahli terapi anda lulus dari salah satu sekolah.

Kedua, ahli terapi anda perlu pakar dalam terapi craniosacral. Anda tidak mahu seseorang yang dabbles di dalamnya sebagai sebahagian daripada amalan yang termasuk sekumpulan rawatan yang berbeza. Sebagaimana yang mereka katakan, bicu semua perdagangan adalah pakar tiada.

Ketiga, ahli terapi anda perlu mempunyai banyak pengalaman dengan terapi craniosacral. Sama seperti anda tidak mahu seorang mekanik newbie bekerja pada kereta anda, anda tidak mahu ahli terapi newbie bekerja pada anda.

Kesimpulannya

Terapi Craniosacral adalah rawatan yang sesuai untuk perkara seperti ketidakselesaan otot, menarik, dan kesakitan lain. Pastikan anda mengambil ahli terapi craniosacral berkelayakan, seperti ibu saya. Dan pergi ke dalamnya dengan hati yang terbuka - saya jamin anda akan terkejut!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar