Rabu, 04 November 2015

Mana Buah Pinggang Penyelesaian Penyakit Worth mencubanya

Mana Buah Pinggang Penyelesaian Penyakit Worth mencubanya

Ia tidak sukar untuk memahami mengapa anak-anak muda dalam tiga puluhan atau empat puluhan mereka mendapat begitu kecewa apabila disahkan menghidap tekanan darah tinggi, kencing manis atau penyakit buah pinggang. Memang benar, kita semua membesar sehingga percaya bahawa gen dan gaya hidup kita akan mempengaruhi kesejahteraan suatu hari nanti kami. Tetapi, adakah ia terlalu banyak untuk mengharapkan mereka isyarat amaran kecil yang menunjukkan bahawa semua mungkin tidak baik dengan kami? Malangnya, apabila mereka muncul ia adalah dalam bentuk sakit kepala sekali-sekala, pertarungan pening atau keletihan berterusan. Dan kita jarang diminta untuk duduk dan mengambil notis. Malang kerana ia mungkin kelihatan, ciri-ciri ini adalah biasa kepada penyakit yang paling utama.

Mengambil tekanan darah tinggi atau tekanan darah tinggi (HBP) sebagai contoh. Mana-mana pakar perubatan akan memberitahu anda bahawa anda boleh mengalami masalah ini selama bertahun-tahun tanpa mengetahui ia. "Lelaki muda kurang berbanding lelaki yang lebih tua untuk percaya bahawa mereka mempunyai tekanan darah tinggi dan kurang berkemungkinan untuk pergi ke doktor," kata Daniel Lackland, Ph.D, jurucakap Persatuan Amerika Darah Tinggi. Dalam tempoh itu, ini boleh menyebabkan kerosakan besar kepada hati, buah pinggang dan lain-lain bahagian badan. Sekiranya campur tangan yang tepat pada masanya, kebanyakan doktor akan mengesyorkan regimen senaman dan pengambilan terhad garam dan alkohol. Tiada ubat yang dianggap perlu untuk membawa HBP di bawah kawalan.

Sebaliknya, dalam kes diabetes terdapat beberapa garis panduan bagi tempat. Orang dalam lingkungan 40- 45 tahun digalakkan oleh National Institute of Health, Amerika Syarikat untuk menjalani ujian rutin untuk memeriksa gula darah sekali dalam tiga tahun. Namun, ada orang yang hidup dengan tanggapan salah bahawa kerana mereka tidak gaya hidup yang sibuk berat badan berlebihan dan tidak pula hidup, mereka tidak perlu takut kencing manis. Tidak menghairankan, tanda-tanda awal seperti rasa lapar yang kerap, dahaga yang berlebihan dan keperluan kerap membuang air kecil diabaikan terlalu kerap. Menurut Persatuan Diabetes Amerika walaupun terdapat 13 juta kes yang disahkan penyakit kencing manis, terdapat lebih daripada 5 juta orang yang mengalami penyakit ini, tetapi tidak tahu mengenainya.

Kejatuhan malang kedua-dua HBP dan Diabetes adalah bahawa mereka akhirnya menyebabkan kerosakan yang amat besar kepada buah pinggang. Selain menghasilkan enzim yang mengawal tekanan darah, fungsi buah pinggang adalah untuk menapis bahan buangan dan toksin dalam darah. Apabila fungsi ini terjejas dalam tempoh masa, tahap berbahaya cecair dan bahan buangan terkumpul dalam badan. Sekali lagi, tanda-tanda timbul apabila ia boleh dikatakan terlambat. Sains perubatan menawarkan pilihan antara dialisis dan pemindahan organ. Dalam senario kes pertama, darah dibersihkan oleh mesin 3- 4 kali seminggu. Ini adalah membosankan, menyedihkan dan komitmen sepanjang hayat. Pilihan lain adalah lebih teruk. Ia melibatkan mencari penyumbang, menjalani pembedahan yang sangat invasif dan takut kepada penolakan buah pinggang baru. Dan, semua ini datang pada harga tidak ramai yang mampu.

"Jadi, adakah seluruh?" anda boleh meminta. "Tidak semestinya," kata Duncan Capicchiano, generasi kedua pakar Australia di Naturopathy yang KidneyDiseaseSolution.Org telah membantu beribu-ribu pesakit di seluruh dunia mencapai matlamat mereka. "Saya di sini untuk memberitahu anda apa yang perlu memberi badan anda, bagaimana untuk menyokongnya dan badan anda akan melakukan yang lain." Rawatan ini termasuk pelan pemakanan lengkap yang menggariskan makanan yang sesuai untuk mereka yang mahu meningkatkan fungsi buah pinggang mereka secara semula jadi.

Di seluruh dunia, adalah dianggarkan bahawa satu dalam sembilan orang dewasa berdiri di ambang Penyakit Buah Pinggang Kronik. Dan, ia tidak pernah adalah kesalahan orang lain. Jangan percaya doktor apabila mereka berkata buah pinggang anda tidak dapat sembuh. Program ini telah direka untuk memanfaatkan keupayaan yang wujud badan untuk memulihkan kesihatan melalui ubat semula jadi dan kaedah moden yang berkesan, dan tidak menyebabkan kesan sampingan yang tidak menyenangkan. Inilah sebabnya mengapa ia cukup bernilai cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar