Rabu, 04 November 2015

Simbol Reiki - Mengapa tidak dikongsi Dengan Hanya Sesiapa sahaja

Simbol Reiki - Mengapa tidak dikongsi Dengan Hanya Sesiapa sahaja

Sejak tahun 1922, simbol Usui Reiki telah diturunkan hanya dari Master kepada pelajar. Tradisi ini bermula pada budaya lisan apabila tidak ada media massa, TV atau internet. Tradisi berkongsi simbol-simbol dengan hanya pelajar Reiki terus hari ini, walaupun simbol sedia ada kepada orang ramai. Ini bukan kerana mereka adalah simbol-simbol agama tetapi kerana mereka adalah simbol kuasa, sangat banyak seperti skema elektrik apabila pendawaian rumah.

Adakah tangan juruelektrik skema kepada seseorang yang tidak tahu bagaimana wayar sebuah rumah? Simbol-simbol elektrik akan masuk akal sedikit kepada mereka, dan mereka tidak akan tahu bagaimana untuk menggunakannya. Ini adalah sama dengan simbol-simbol Reiki.

Pada asasnya, juruelektrik mempunyai simbol. Setiap simbol mempunyai makna yang berbeza dan digunakan. Juruelektrik ini menggunakan simbol-simbol ini dalam susunan yang tertentu. Simbol pertama digunakan untuk memberi kuasa kepada sistem elektrik, manakala simbol-simbol lain membantu juruelektrik mengarahkan aliran tenaga. Setelah juruelektrik menjadi mahir menggunakan simbol-simbol ini, dia menjadi induk. Pada ketika itu, beliau mempunyai pengetahuan untuk menyampaikan simbol dan makna mereka, untuk penggunaan yang betul dan selamat, untuk pelatih.

Seorang juruelektrik tuan mengajar pelatih beliau bagaimana untuk menarik dan ikut simbol skematik yang dalam susunan yang tertentu untuk meningkatkan pengeluaran elektrik dan untuk mengarahkan elektrik ke titik output, seperti soket dinding, yang akan digunakan oleh bekas, seperti orang lampu meja. Walau bagaimanapun, ia tidak cukup untuk hanya bermula dan mengarahkan aliran elektrik, tuan perlu mengajar pelajar bagaimana untuk kuasa ke bawah dan melindungi daripada lonjakan elektrik atau kebocoran tenaga. Beliau juga perlu memastikan bahawa tidak ada orang lintah off aliran tenaga yang tidak dilindungi.

Sebagai perbandingan, beberapa simbol-simbol Reiki agak terlibat dan hendaklah dilukis dalam susunan tertentu. Seorang pengamal Reiki kemudian menggunakan simbol Reiki untuk menghidupkan tenaga Reiki dan untuk mengarahkan tenaga ini untuk titik pengeluaran, biasanya tangannya, yang akan diterima oleh bekas, pesakit. Apabila dia menjadi mahir dengan penggunaan simbol, dia adalah terlatih untuk menjadi Master dalam Reiki, dan oleh itu menjadi seorang guru.

Seperti pelatih juruelektrik itu, pelajar Reiki mesti belajar apa setiap simbol mewakili dan bagaimana ia digunakan dalam aturan yang baik menyebabkan tenaga yang mengalir dan kemudian untuk mengarahkannya. Juga, seperti pendawaian rumah, aliran tenaga mesti betul dikawal dan dilindungi daripada sisa, terbakar dan menggoyahkan tenaga yang tidak diingini oleh orang lain.

Apabila anda meninggalkan bilik, anda mematikan lampu. Jika lampu dibiarkan hidup, tenaga daripada aliran elektrik adalah sia-sia, dan akhirnya bola lampu akan terbakar. Juruelektrik juga mencadangkan bahawa orang cabut bekas untuk mengelakkan apa yang dikenali sebagai "hantu longkang", yang bermaksud bahawa lampu masih akan mengambil kuasa selagi ia dipasang, sama ada atau tidak ia dihidupkan. Begitu juga dengan tenaga Reiki. Apabila pengamal selesai menyediakan tenaga untuk seorang penerima, pesakit, aliran tenaga perlu dimatikan. Jika aliran kekal, tenaga yang sia-sia dan akhirnya boleh meletakkan tekanan pada pengamal, kehausan tenaga peribadinya. "Longkang Phantom" juga boleh berlaku, jika lampiran yang diwujudkan antara pengamal dan penerima tidak dimatikan dan dicabut.

Oleh itu, tugas yang Reiki Master, seperti juruelektrik tuan, adalah untuk mengajar pemahaman yang betul simbol tenaga dan penggunaan skema untuk mendapatkan kuasa yang mengalir dengan baik dan dengan keselamatan yang paling besar pengguna. Oleh itu, simbol-simbol dilindungi, yang diluluskan hanya dari induk untuk pelajar. Tetapi, hanya kerana simbol-simbol ini dilindungi tidak bermakna mereka adalah rahsia. Mereka hanya tidak mempunyai makna atau gunakan untuk mereka yang tidak mempunyai latihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar