Rabu, 04 November 2015

KSM 66 Ashwagandha: Semua yang Anda Perlu Tahu

KSM 66 Ashwagandha: Semua yang Anda Perlu Tahu

Nama biologi Ashwagandha adalah Withania somnifera. Ia lebih dikenali sebagai "India Winter Cherry." Ashwagandha memainkan peranan herba adaptogenic yang membantu menyokong keupayaan badan untuk mengekalkan tenaga fizikal. Ia juga memerangi tekanan setiap hari. Ashwagandha adalah setakat herba yang menyegarkan yang paling kuat dalam Ayurveda. Ia meningkatkan tahap tenaga dan meningkatkan keseluruhan kesejahteraan apabila diambil dalam jumlah yang cukup.

Pelbagai kajian dan penyelidikan telah menunjukkan bahawa manfaat kesihatan utama Ashwagandha adalah terhad kepada akarnya. Ayurveda meletakkan penekanan pada penggunaan akar semata-mata untuk membantu menguruskan tahap tekanan dan untuk membantu sepanjang penginapan anda.

KSM 66 berbanding Ekstrak Ashwagandha lain

Syarikat yang berbeza pembuatan ekstrak Ashwagandha telah membuat pelbagai dakwaan mengenai manfaat kesihatan ekstrak mereka ke atas ekstrak lain, yang telah membawa kepada beberapa kekeliruan. Ia adalah pendapat kami bahawa KSM 66 merupakan ekstrak yang unggul dari segi kualiti seluruh parameter yang berbeza, seperti keberkesanan keseluruhan, kecekapan dan keselamatan.

1. withanolides adalah bahan aktif dalam Ashwagandha. Dalam KSM 66, bahan aktif ini berasal dari akar herba ini semata-mata. Jika dibandingkan ekstrak ini dengan ekstrak lain, anda akan mendapati bahawa komponen-komponen aktif diperoleh daripada daun dan akar. Ini bertentangan dengan amalan Ayurveda tradisional.

2. Beberapa syarikat menggunakan daun Ashwagandha dalam ekstrak mereka untuk melengkapkan jumlah kandungan withanolides. Walau bagaimanapun, sains di sebalik Ayurveda telah menegaskan bahawa daun ekstrak harus digunakan hanya untuk kegunaan luaran dan semasa. Sebagai perbandingan, ekstrak yang mengandungi semata-mata akar (seperti yang terdapat di KSM 66) telah diperjuangkan untuk digunakan bagi mencapai pengukuhan sistemik lengkap tubuh dan fikiran.

3. Daripada semua ujian klinikal yang didokumenkan, majoriti daripada mereka menggunakan ekstrak semata-mata dari akar. Di samping itu, ekstrak herba ini tertanya-tanya, yang telah disenaraikan di Amerika Syarikat farmakope, farmakopia British dan farmakope India, telah diperolehi semata-mata dari akar.

4. Ia adalah satu mitos bahawa semua withanolides mempunyai manfaat kesihatan. Withanolides boleh diklasifikasikan sebagai "baik" dan "tidak begitu baik". Salah satu withanolides utama adalah Withaferin A, dan ia adalah satu sitotoksik, yang telah dibuktikan oleh pelbagai kajian saintifik. Ekstrak tertentu herba ini telah meningkat tahap Withaferin A kerana penggunaan daun herba. Dengan mencampurkan daun, jumlah kandungan Withanolide dioptimumkan. Walau bagaimanapun, peningkatan itu datang dari withanolides yang kurang berfaedah.

5. KSM 66 adalah satu-satunya ekstrak (organik dan sepenuh spektrum) Ashwagandha yang dipiawaikan untuk kandungan 5% daripada withanolides dari akar sahaja.

6. KSM 66 adalah salah satu daripada ekstrak jarang herba ini yang telah dianugerahkan "ramuan terbaik baru" untuk kepekatan yang tinggi daripada withanolides, yang telah diekstrak secara eksklusif dari akar. Proses pengekstrakan yang dipatenkan dan memastikan pemeliharaan nisbah semulajadi juzuk berfaedah lain yang terdapat di dalam herba. Ini juzuk membantu dalam pengurusan tekanan dan promosi bersantai.

Manfaat KSM 66 boleh digambarkan secara ringkas seperti berikut:

Membantu tekanan pertempuran
Menggalakkan bersantai
Berfungsi sebagai agen anti-keresahan
Meningkatkan prestasi, daya tahan dan kekuatan
Sihat untuk jantung
Meningkatkan fungsi imun badan
Menggalakkan penuaan yang sihat
Berfungsi sebagai perangsang yang berkesan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar