Rabu, 04 November 2015

Apakah Penyakit Perlukan untuk Memberikan Sihat?

Apakah Penyakit Perlukan untuk Memberikan Sihat?

"Analisis ini menunjukkan bahawa mungkin ada satu kebijaksanaan kepada penyakit, dan bahawa orang mungkin memerlukan penyakit untuk membantu mereka untuk menjadi sihat. Dalam erti kata lain, kewujudan penyakit menyediakan orang dengan maklum balas penting yang memberitahu mereka tentang kaedah-kaedah asas untuk terus hidup dan evolusi. "

Gary Schwartz Ph.D. profesor di Universiti Arizona dalam bukunya The ALLAH Eksperimen

Saya terserempak dengan ini kerana saya telah membaca The G.O.D. Eksperimen dengan cawan pagi saya teh. Ia membuat saya berfikir tentang itu cadangan bahawa penyakit adalah perlu untuk kesihatan.

Apa yang ia mungkin bermakna?

Selepas beberapa ketika refleksi saya menyedari apa yang dimaksudkan.

Saya menulis sedikit masa lalu tentang buku yang sangat baik Louise Hay yang Anda Boleh Sihat Hidup Anda. Di dalamnya penulis mengaitkan penyakit tertentu dan penyakit dengan masalah emosi tertentu. Cadangan ini adalah bahawa jika anda menyelesaikan masalah emosi maka penyakit itu sembuh sendiri. Saya fikir tentang itu dan berfikir tentang sebut harga pembukaan dan kemudian ditunjukkan kepada pengalaman saya sendiri dengan penyakit minor.

Jika anda pernah bermain 10 pin bowling anda akan tahu bahawa terdapat penampan terdapat untuk menghalang talang supaya baru boleh belajar untuk menikmati permainan dan mengembangkan kemahiran mereka di mengetuk lebih pin dan bukan menonton bola mereka pergi ke tepi setiap kali . Penyakit boleh menjadi seperti orang penampan - panduan untuk memastikan anda di landasan yang betul untuk kesihatan yang baik.

Tetapi sudah tentu ini hanya berfungsi jika anda perhatikan corak keadaan yang mendahului penyakit anda. Jika selesema sentiasa mengikuti tempoh tekanan maka ini mungkin tanda-tanda yang lembut dari badan anda yang mengatakan tekanan tidak baik untuk anda dan mewujudkan banyak toksin dalam badan anda. Sejuk ini kemudian perlu untuk melambatkan anda ke bawah manakala pembaikan badan anda kerosakan tekanan dan melakukan detox.

Jika meningkatkan tekanan maka anda mungkin mencari sesuatu yang sedikit lebih serius daripada sejuk yang dicipta. Anda boleh meneruskan idea ini sehingga amaran terakhir menjadi penyakit yang mengancam nyawa seperti kanser. Jadi mungkin penyakit tidak benar-benar masalah, mungkin masalah ini adalah gaya hidup, atau, kerana saya percaya, gaya pemikiran ini. Jika ini berlaku maka merawat penyakit ini adalah sia-sia - ia sedikit seperti memutuskan sambungan loceng penggera pencuri kerana anda tidak suka bunyi. Adakah anda ingin tahu apabila ada pencuri di dalam rumah. Penyakit ini mungkin membiarkan anda tahu ini, dan pencuri itu adalah cara anda berfikir, perkara-perkara yang anda makan, atau cara anda melayan orang lain atau membenarkan orang lain untuk merawat anda.

Jadi memikirkan corak anda penyakit dan lihat jika anda boleh membuat sambungan anda sendiri antara peristiwa dalam hidup anda dan masa badan anda menghidupkan penggera.

Ia akan menjadi pembuka mata yang mana anda mula membuat orang-orang halus, sambungan tersembunyi sebelum ini dan tiba-tiba menyedari bahawa kesihatan anda adalah di tangan anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar