Rabu, 04 November 2015

Terapi air kencing - Ia Berfungsi?

Terapi air kencing - Ia Berfungsi?

Asia Selatan teks (East India), yang "Shivambu Kalpa Vidhi" merujuk kepada lama, walaupun purba alternatif Terapi amalan perubatan yang dikenali sebagai air kencing (amaroli, urinotherapy, urotheraphy, uropathy atau Shivambu Kalpa), di mana penggunaan air kencing digunakan untuk mengubati badan (dalaman dan luaran) penyakit banyak; bersama-sama dengan membantu menggalakkan kesihatan badan secara umum. Orang Cina juga telah menggunakan air kencing untuk beratus-ratus tahun untuk merawat luka tertentu, sengatnya, dan luka permukaan.

Dipercayai oleh Uropath ini (promoter [doktor] terapi air kencing) bahawa (sebatian kimia [hormon, kortikosteroid, dan enzim]) urea dijumpai di dalam air kencing bermanfaat dalam membantu mencegah lebih 100 penyakit yang berbeza, seperti: asma, kencing malam, kanser, menyengat makhluk laut, masalah haid, dan kulit luka, dan lain-lain (air kencing dilihat sebagai penawar semula jadi [ubat yang dihasilkan sendiri]). Air kencing topikal juga digunakan untuk merawat aduan kulit yang biasa, seperti jerawat, ekzema, dan psoriasis.

Walau bagaimanapun, seperti kebanyakan ubat-ubatan alternatif, terapi air kencing hanya mempunyai pelanggan yang berpuas hati untuk menjamin apa-apa kuasa penyembuhan, kerana ia adalah teori tidak (lagi) diterima oleh sains (terapi air kencing diragui oleh sains). Oleh yang demikian, jumlah tertentu keraguan kekal sama ada ia sebenarnya adalah selamat untuk digunakan atau tidak. Pro utama untuk penggunaannya, adalah bahawa ramai orang seolah-olah telah sembuh olehnya (atau itulah yang dipercayai) - ia juga telah wujud sejak zaman purba.

Con utama; bagaimanapun, adalah bahawa air kencing adalah produk sisa - walaupun biasanya steril, ia boleh pada waktu yang mengandungi tahap ammonia dan toksin lain; apabila sama ada pundi kencing atau jangkitan buah pinggang hadir (kedua-dua aduan biasa); walaupun, air kencing daripada kuda hamil adalah bahan utama Premarin (pengganti estrogen perubatan terapi) yang diterima secara meluas oleh sains (air kencing un steril boleh mencetuskan: mulut, saluran usus, atau jangkitan perut).

Kesimpulan: Ramai orang mempunyai air kencing sebenarnya mabuk untuk mencegah dehidrasi apabila terperangkap dalam situasi yang melampau di mana tiada air boleh didapati (a penyelamat teknikal); Walau bagaimanapun, ini adalah biasanya hanya langkah jangka pendek (beberapa hari atau lebih), dan bukan apa yang diperlukan untuk terapi air kencing untuk bekerja ([?] contoh satu penawar). Walaupun, jika air kencing boleh menyembuhkan (ia sudah tentu mempunyai umatnya), atau sama ada ia digunakan pada masa yang sama "sesuatu yang lain" sembuh (kebetulan besar) - "pee botol" masih tidak sesuatu yang akan didapati pada dadah tempatan rak kedai untuk beberapa tahun akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar