Rabu, 04 November 2015

Jangan Sewa Profesional Kesihatan Anda Sehingga Mereka Dijawab ini 5 Soalan

Jangan Sewa Profesional Kesihatan Anda Sehingga Mereka Dijawab ini 5 Soalan

Beberapa tahun lalu, saya mempunyai pelanggan yang berpotensi memanggil saya dan bertanya kepada saya soalan-soalan berikut yang, sebagai seorang pengamal, saya tidak pernah bertanya kepada saya sebelum ini. Apabila kita meletakkan telefon, saya fikir mengenainya dan sedar saya tidak pernah meminta pengamal potensi soalan-soalan sama ada!

Kebanyakan pengamal hari ini akan mempunyai sebuah laman web yang perlu menjawab soalan-soalan ini tetapi jika tidak (atau anda mahu menggunakan mereka sebagai satu senarai semak apabila melihat laman web mereka) pastikan anda berasa gembira mereka telah dijawab. Di samping itu, kebanyakan pengamal akan gembira untuk mempunyai sembang cepat dengan anda kerana ia juga membolehkan mereka untuk melihat sama ada anda patut yang baik untuk mereka!

Jadi apakah soalan-soalan?

1. Apakah kelayakan yang anda ada?

Ia adalah penting untuk mengetahui apa tahap latihan adalah mungkin dalam industri dan apa yang dicapai. Adakah mereka mempunyai Sijil, Diploma, Diploma Lanjutan, Ijazah atau mereka menghadiri bengkel hujung minggu?

2a. Adakah anda seorang ahli persatuan?

Persatuan-persatuan yang dicipta untuk profesional untuk dikenali dan seorang ahli yang dihormati masyarakat mereka. Untuk dapat mempunyai tahap keahlian pengamal, persatuan tersebut memerlukan tahap tertentu latihan telah selesai, bersama-sama dengan keperluan tambahan seperti latihan berterusan untuk bersaing dengan perkembangan terkini dalam industri, insurans dan sijil Pertolongan Cemas.

2b. Bolehkah saya menuntut perkhidmatan anda melalui dana kesihatan saya?

Bergantung kepada industri, dana kesihatan yang paling mengenali dan memberikan rebat ke atas perkhidmatan bagi pengamal profesional selagi mereka mengekalkan keahlian mereka dengan persatuan mereka. Anda akan dapat menuntut untuk perkhidmatan itu, hanya jika tahap anda perlindungan termasuk perkhidmatan yang

3. Berapa lama anda telah dalam amalan untuk dan berapa hari dalam seminggu anda ada?

Setiap orang mempunyai untuk memulakan suatu tempat! Adalah pengamal segar daripada kursus mereka dengan tidak banyak pengalaman klinikal? Jika ya, kadar mereka mungkin lebih murah daripada seseorang yang telah di klinik untuk beberapa tahun dan ini mungkin betul-betul halus untuk anda.

Mengetahui berapa hari dalam seminggu mereka melihat pelanggan boleh menunjukkan tahap kepakaran mereka. Pengamal yang bekerja 1 hari setiap dua minggu akan melihat kurang pelanggan daripada seseorang yang bekerja tiga hari seminggu.

Oleh kerana sifat beberapa terapi pelengkap, sesetengah pengamal hanya pernah mungkin bekerja maksimum tiga hari seminggu.

4. Apakah bidang kepakaran anda?

Bertanya soalan ini akan mendedahkan mereka adalah patut terbaik untuk anda. Bolehkah mereka benar-benar membantu anda dengan isu anda?

5. Apakah jenis keputusan yang telah anda telah dengan isu saya dan berapa lama ia akan mengambil masa untuk menetapkan?

Oleh kerana sifat beberapa terapi pelengkap, keputusan boleh berbeza bergantung kepada berapa lama orang yang telah mempunyai isu ini, bagaimana sanggup mereka separa sedar untuk membiarkan ia pergi dan jika mereka melakukan apa-apa aktiviti yang diperlukan selepas sesi. Pengamal anda mungkin boleh memberi tempoh anggaran tetapi harus sekurang-kurangnya tawaran untuk menilai semula pada akhir setiap pelantikan.

Sekali-kali tidak adalah ini senarai yang lengkap tetapi pasti hendaklah membenarkan anda untuk menentukan sama ada pengamal kesihatan adalah sesuai untuk anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar