Rabu, 04 November 2015

Jika Minda Mencipta Penyakit, Bagaimana Kami Boleh Menggunakan Ia Untuk Buat Kesihatan?

Jika Minda Mencipta Penyakit, Bagaimana Kami Boleh Menggunakan Ia Untuk Buat Kesihatan?

Mari kita anggap, hanya untuk sekarang, bahawa Badan itu adalah ungkapan Minda. Apa yang saya maksudkan dengan ini adalah bahawa anda perlu untuk berpura-pura bahawa badan anda mencerminkan kembali kepada anda apa yang sedang berlaku dalam fikiran anda. Jadi, jika ada sakit di dalam badan anda maka kita mesti menganggap terdapat sakit dalam fikiran anda. Jika ada rasa sakit di dalam badan anda maka ada sakit di fikiran anda. Jika terdapat kerengsaan pada kulit anda kemudian ada kerengsaan dalam fikiran anda.

Anda akan mendapat idea.

Sudah tentu, anda akan jauh di hadapan saya sekarang, mencari dalam badan anda Mind sendiri untuk mereka sambungan lalu dan masa kini untuk mencari jika apa yang saya katakan adalah benar - tetapi ingat saya berkata kepada berpura-pura, hanya untuk sekarang.

Secara semula jadi dalam fikiran anda tentang ini ia akan menjadi jelas bahawa proses penyakit yang serius dalam badan tidak boleh melarikan diri dari kiasan ini. Oleh itu, anda juga perlu berpura-pura bahawa masalah seperti kanser, kencing manis, asma ... semua jatuh ke dalam kategori ini. Dan kemudian kita melangkah ke dalam lombong yang bayi yang dilahirkan sakit atau mendapat penyakit yang mengancam nyawa atau melemahkan semasa mereka masih kecil. Kemudian bagaimana pula dengan masalah genetik seperti cystic fibrosis?

Ia mendapat sangat rumit dengan cepat.

Kemudian ada aspek lain juga.

Jika tidak sihat badan anda adalah mencerminkan keadaan fikiran anda, maka sesungguhnya itu bererti bahawa semua penyakit yang disengajakan diri?

Baik yang akan menjadi ya juga.

Tetapi ada satu jurang perbezaan antara sengaja menyebabkan sesuatu yang boleh, dengan kesedaran penuh dengan segala akibatnya, dan innocently menyebabkan sesuatu berlaku kerana anda tidak mempunyai kesedaran tentang kesan negatif 20 tahun kemudian. Tiada siapa dalam proses kematian akibat kanser paru-paru pernah akan dinyalakan rokok 40 tahun sebelum itu mereka telah sedar akan penderitaan dan kesakitan mereka dan orang yang tersayang akhirnya akan perlu bertahan.

Jadi ya, ada masalah dengan andaian ini, tetapi mari kita memastikan ia mudah untuk sekarang dan berpura-pura andaian adalah benar untuk penyakit ringan dan bahawa ia tidak benar untuk kanak-kanak pada semua.

Beri diri anda scan badan cepat.

Adakah terdapat apa-apa ketidakselesaan, kerengsaan, sakit, sakit, di mana sahaja di dalam badan anda? Jika tidak ada perbuatlah begini apabila terdapat.

Mendapatkan rasa yang baik daripada kawasan itu badan anda. Jangan ragu ke dalam ketidakselesaan sepenuhnya. Pindah fikiran anda, terbaik yang anda boleh, ke dalam ruang ketidakselesaan menduduki. Rasa sempadan dan batasannya. Kemudian membenarkan minda anda untuk bersiar-siar dan berasa cara anda untuk apa sensasi ini mengingatkan anda. Berkata, sebagai contoh, anda perlu gatal - kerengsaan kulit - siapa atau apa yang di dunia anda yang menyebabkan anda merasa gatal di dalam? Siapa yang anda mahu menggaru apabila anda berinteraksi dengan mereka? Yang membuat anda melihat merah.

Jika anda mempunyai lutut menyakitkan, kemudian berfikir tentang apa yang menghalang anda daripada berbuat demikian anda tidak suka.

Mencari hubungan antara ketidakselesaan anda dan dunia anda. Lihat persamaan.

Ingat kita berpura-pura. Ini hanya permainan imaginasi untuk melihat jika anda boleh melihat sambungan dan persamaan. Jangan lupa juga untuk membiarkan fikiran anda melayang kembali ke masa lalu. Kadang-kadang perkara-perkara ini mengambil sedikit masa untuk bercambah. Bersenang-senang dengan ini dan tidak mengambil terlalu serius.

Lihat apa yang anda datang dengan, mungkin menyimpan buku nota pada anda. Salah satu perkara yang menarik yang berlaku dengan permainan ini adalah bahawa anda mungkin tidak sedar tentang sambungan semasa anda sengaja mencari satu, tetapi sambungan yang boleh muncul dalam fikiran anda pada bila-bila. Notebook adalah cara yang berguna untuk memastikan anda tidak lupa mereka sambungan sekejap.

Hanya mengumpul sambungan - tidak kira betapa gila mereka mungkin kelihatan. Sebaik sahaja anda mempunyai sedozen atau lebih, memikirkan rekod anda dan lihat jika anda berfikir ini adalah hanya satu permainan yang menarik atau realiti baru yang telah anda masukkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar