Rabu, 04 November 2015

Penyembuhan dan Pemulihan: Yin-Yang Perubatan

Penyembuhan dan Pemulihan: Yin-Yang Perubatan

Ia adalah satu penghormatan yang baru-baru ini sebagai penceramah utama pada pembukaan klinik Anna Sienicka ini. Amalan Anna 'Klinik Penjagaan Homeopati' hanya amalan alternatif Toronto yang terletak di kemudahan perubatan jika tidak semua konvensional, di mana alternatif dan konvensional bekerjasama, tidak bersaing!

Tidak syak lagi kerjasama itu adalah tidak lama lagi untuk menjadi norma sosial. Tetapi adakah anda tahu? Kedua-dua osteopati dan Chiropractics berasal dari satu penyembuhan tenaga? Tujuh puluh lima tahun yang lalu, kiropraktik adalah satu perubatan alternatif. Malah ia tidak sehingga 1987 bahawa Chiropractics menjadi diiktiraf sebagai ubat konvensional setelah mahkamah memutuskan Persatuan Perubatan Amerika telah terlibat dalam sekatan yang tidak munasabah perdagangan dan konspirasi (terhadap ahli tulang). Sekarang datang hari untuk amalan lama ditubuhkan seperti Homeopati, Naturopati, Perubatan Cina, kini bermula.

Tidak kira sama ada amalan itu alternatif atau arus perdana, faktor yang paling penting dalam penjagaan kesihatan adalah tanggungjawab peribadi yang anda ambil untuk badan anda sendiri dan emosi. Masyarakat mula menyedari betapa peranan utama tanggungjawab bagi kesihatan pesakit terletak di tangan pesakit itu. Hari-hari yang doktor dilihat sebagai berkuasa mutlak ke atas kesihatan dan kesejahteraan anda mula pudar apabila pesakit mula mencari satu 'pandangan kedua'.

Manakala tempat yang sah daripada doktor terus menjelaskan di dunia luar, cabaran besar yang akan datang kepada manusia dalaman, disimpulkan sebagai 'bagaimana untuk menghadapi krisis kesihatan tepat. Bersantai ke dalam penyakit atau keadaan memaksimumkan keupayaan penyembuhan semula jadi yang anda dilahirkan dengan. Tetapi selalunya, bukannya menenangkan kebanyakan orang sehingga tegang. dan mendapat semua tertekan.

Mendapat semua tertekan adalah apa yang kebanyakan belajar untuk melakukan dalam krisis. Sains perubatan kini mampu mengukur tekanan anda menghalang sistem imun seperti mau menyebabkan keadaan immunesuppressant diri disebabkan. Tabiat tensing-up telah diajar yang takut belajar dan telah diturunkan dari generasi ke generasi selama berabad-abad. Jadi hari ini ia akan mencetuskan separa sedar tanpa berfikir mengenainya.

Akar ketakutan ini krisis pergi sepanjang jalan kembali ke apabila ritual telah dibangunkan lama dahulu untuk menyenangkan hati apa yang orang percaya merupakan dewa / daya marah alam. Selama beribu tahun ritual telah ditenun ke dalam tradisi dan kepercayaan kami, dan pada zaman moden, institusi.

Ritual seperti sakit hati daging, sakit diri sendiri yang disengajakan yang dialami sebagai tindakan pengampunan dosa penebusan dosa untuk pendamaian dosa, jelas digubal semula dalam pendekatan korporat tidak mapan hari ini untuk planet yang indah dan sumber semula jadi kita.

Alternatif kepada kebimbangan ini diinstitusikan bermula sebagai individu menjadi semakin sedar bagaimana untuk menjaga badan dan emosi mereka. Ia adalah di peringkat ini menjaga diri sendiri, bahawa perkataan 'alternatif' menawarkan berkat yang paling besar.

Fear (yang tidak diketahui) ada pengganti untuk keberanian yang diperlukan untuk benar-benar menghadapi krisis. Takut ada pengganti untuk menyerahkan kesombongan yang palsu mendakwa 'tahu' apa yang perlu dilakukan, walaupun sebelum ia memahami apa masalah sebenar.

Harapan dan pemikiran positif adalah alat berguna tetapi silap mata di dalam alat-alat adalah yang terbaik apabila di tangan penerimaan. Penerimaan tulen adalah ketegasan yang kuat yang membuka membengkak kesunyian dalam dan memaksimumkan peluang untuk hidup untuk melakukan mukjizat itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar