Rabu, 04 November 2015

Bagaimana Kesan Qigong Pertumbuhan Cancer

Bagaimana Kesan Qigong Pertumbuhan Cancer

Banyak rawatan perubatan alternatif cenderung datang dari Asia; dengan Qigong (Chi Kung - Qi Gong, atau Quigong [miss-dieja]) tidak terkecuali kepada peraturan. Wujud sejak 2500 tahun atau lebih, Qigong sekali lagi datang ke spot cahaya sebagai rawatan pelengkap mungkin untuk membantu kanser mengubati. Walau bagaimanapun, seperti kebanyakan alternatif; ia TIDAK disokong oleh sains, tetapi mempunyai kira-kira 2,500 tahun kelulusan oleh mereka yang menggunakannya.

Qigong adalah terapi yang kuat yang membantu orang ramai yang menggunakannya untuk mengimbangi semula tenaga mereka (pesakit kanser di Kanada dan Amerika Syarikat, di mana Qigong telah digunakan sebagai terapi pelengkap, telah menunjukkan manfaat penggunaan ke atas pesakit yang telah tidak digunakan ia [bukti yang didokumenkan adalah wujud]). Walau bagaimanapun, ia dianggap bahawa Qigong paling baik digunakan apabila seseorang mempunyai badan yang sihat (masa terbaik untuk menjaga diri sendiri); walaupun, ia biasanya hanya ditemui apabila seseorang itu sakit.

Qigong menjadi semakin lebih popular dengan bukan hanya tidak sihat, tetapi juga sihat sebagai kuasa rasa-baik (lebih-lebih lagi dengan orang yang matang kerana ia adalah kurang berat daripada pergi ke gym [sama dengan yoga]). Juga Qigong boleh diamalkan oleh pesakit sejurus selepas pembedahan (beberapa bulan [banyak latihan tradisional memerlukan lebih banyak masa untuk pesakit untuk pulih sebelum diamalkan]). Pergerakan itu ini adalah dianggap sebagai mudah untuk belajar dan amalan.

Prosedur ini adalah dengan pergerakan berturutan, sama senaman untuk memanaskan badan sebelum gimnasium bersenam bermula (meniup ke dalam angin dengan penggambaran dan improvisasi, terapung di bawah air seperti tumbuhan akuatik, dan perjalanan laut seperti aisberg yang ditarik dan dipukul di air). Ia dianggap (oleh ahli fisiologi) untuk menaikkan suhu badan teras pesakit (atau pengamal yang sihat) yang membantu impuls saraf kelajuan-up; membantu masa tindak balas otot kepada arahan otak.

Ia juga dipercayai bahawa minda boleh dilatih oleh Qigong kepada tenaga terus kepada bahagian-bahagian tertentu badan di mana bantuan diperlukan (menggunakan dalaman diri untuk mengubati, seorang pesakit kanser boleh mengarahkan tenaga penyembuhan ke mana pun dalam kanser badan wujud) . Sambungan ke dalaman diri seseorang itu dipercayai mempunyai khasiat tertentu yang sihat untuk mereka yang mampu untuk memohon, dan lebih-lebih lagi apabila ia boleh ditujukan kepada satu bahagian tertentu badan (bukan seperti rawatan moden hari tertentu yang digunakan [ biasanya dengan terapi diarahkan]).

Qigong bertujuan untuk membenarkan perkara yang berlaku (dengan mudah [menghapuskan ketegangan terbina, fikiran negatif, kepercayaan, dan perkara-perkara buruk yang membuat sesak kepala]), dan bukannya berjuang untuk membuat mereka berlaku - dengan menggunakan pergerakan badan dan senaman pernafasan. Kelebihan utama yang Qigong boleh menawarkan pesakit kanser (selain bentuk permulaan yang awal selepas pembedahan), adalah yang boleh diamalkan di mana pun pesakit itu, dan pada saat-saat notis (pesakit kanser telah mengambil perhatian bukan sahaja peningkatan kesihatan mereka , tetapi juga untuk keyakinan diri mereka).

Nota: Walaupun Qigong telah terbukti memberi manfaat kepada pesakit kanser yang telah menggunakannya (dengan cara kesihatan am dan perasaan yang baik mengenai diri sendiri), tiada bukti sains yang boleh didapati yang menunjukkan sama ada ia boleh mengubati, atau melambatkan proses pembangunan kanser. Daripada bidang yang berbeza yang terdapat di Qigong, yang "nei dan" disiplin dianggap paling memberi manfaat kepada pesakit kanser dan pesakit lain yang mengalami penyakit jangka panjang yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar