Rabu, 04 November 2015

Omega-3 kejuruteraan genetik Datang!

Omega-3 kejuruteraan genetik Datang!

Sesiapa yang tahu sedikit tentang GM dan laporan kesihatan yang negatif banyak sejak beberapa tahun akan segera berjaga-jaga radar dan berharap ia bukan satu lagi ciptaan bencana dalam industri makanan kita. Datang: Engineered Omega-3! Tidak ada banyak bercakap mengenai penyelidikan terkini mengenai manfaat kesihatan ini asid lemak perlu yang kejuruteraan genetik. Ramai orang yang tidak menyedari kesan panjang hingga ke atas kesihatan kita yang asid lemak ini mempunyai. Tanpa itu badan kita tidak dapat bertahan; kita akan mati.

Soalan-soalan ini tidak akan dijawab untuk tahun akan datang: Adakah ini genetik asid lemak perlu menjadi sama baik dengan yang asli? Adakah ia akan menjadi tanpa sebarang kesan sampingan atau apa-apa bencana yang timbul bertahun-tahun dari sekarang seperti dengan GM yang telah hilang kawalan di beberapa industri makanan kita? Ia adalah pada tahun 1970-an apabila penemuan penting dalam manfaat kesihatan omega-3 asid lemak itu dibuat. Kerana kajian telah menunjukkan kuasa asid lemak ini boleh berakhir masalah jantung dengan melarutkan plak dalam arteri, membuang sakit artritis dan radang, menurunkan tekanan darah tinggi dan kolesterol serta melindungi badan anda daripada strok, tahap gula dalam darah dan lain-lain

Omega-3 direkayasa!

Ini teknologi gen mula pembangunan beberapa tahun lalu. Ia kini telah sampai ke tahap menghasilkan sebutir canola kejuruteraan genetik yang mempunyai tahap yang sama DHA ikan, kata mereka. Kelulusan telah diberikan untuk memulakan perbicaraan bidang canola bijirin. Ini bermakna: Dalam masa terdekat kita akan makan soya dan jagung dengan minyak ikan di dalamnya. Apa yang mereka katakan ialah, jika berjaya, ia boleh membantu untuk menyelesaikan isu-isu kemampanan dengan sumber marin omega-3. Sumber utama omega-3 datang dari ikan atau minyak kril pada masa ini. Menurut maklumat calamari terkini (atau sotong) adalah sumber yang lebih tahan lasak daripada ikan atau minyak kril dan mempunyai nisbah yang lebih wajar DHA EPA daripada minyak ikan. Genetik kejuruteraan apa-apa jua dalam makanan yang kita makan tidak selalunya hasil yang terbaik atau memihak kepada untuk kesihatan kita. Ini akan menjadi penipuan yang lain untuk beberapa untuk mendapatkan cepat kaya? Apabila perkara silapnya mereka melakukan silap mata Emu dan melekat kepala mereka dalam pasir, dan semua ini dengan berkat FDA.

Kita perlu satu yang lain juga!

Apabila ia datang kepada lemak, terdapat lemak yang baik dan ada lemak jahat! Mana-mana lemak trans yang dihasilkan adalah tidak baik; lemak walaupun jumlah terkecil harus lebih baik dielakkan dan tepu dari haiwan disimpan pada tahap minimum. Lemak atau minyak terbaik adalah mereka yang mengandungi asid lemak perlu yang badan kita untuk terus hidup. Terdapat asid lemak poli tak tepu yang tergolong dalam kumpulan omega-3 dan omega-6. Manakala produk omega-6 sebenarnya menggalakkan perkara-perkara seperti pakaian darah, pertumbuhan tumor dan juga pembekuan darah dan lain-lain, asid omega-3 tidak sepenuhnya sebaliknya. Omega-6 dalam kes ini adalah kejahatan yang perlu; kedua-duanya adalah baik tetapi keseimbangan yang tepat adalah penting; nisbah yang baik adalah 3: 1. Ini boleh berbeza-beza; ia bergantung kepada diet anda berada di. Terutamanya jika anda berada di diet vegetarian pengambilan Omega-6 boleh menjadi terlalu tinggi. Seperti yang kita tahu ikan adalah sumber yang baik Omega-3, walaupun daging lembu diberi makan rumput mempunyai kandungan yang lebih tinggi daripada ikan; orang lain termasuk minyak kritikan biji, minyak walnut, dan apa-apa ikan berlemak. Sumber utama omega-6 lemak adalah minyak sayuran, minyak jagung dan minyak soya.

Berapa banyak yang kita perlu daripada omega-3 keperluan?

Mengikut kajian dalam beberapa tahun kebelakangan omega-3 memainkan peranan penting dalam struktur sel otak dan untuk mengasah fokus yang, oleh itu otak memerlukan bekalan harian untuk bekerja biasa. Kunci bagi apa-apa masalah kesihatan ini adalah pengambilan harian. Bagi orang dewasa yang sihat tujuannya adalah untuk 500 mg setiap hari, jika terdapat apa-apa risiko penyakit jantung yang disyorkan sekitar 1000 mg setiap hari. Daripada beribu-ribu kajian yang dilakukan ia boleh selamat dikatakan bahawa omega-3 asid lemak yang berantai panjang yang perlu untuk isu-isu kesihatan yang banyak; ia adalah lebih penting untuk bayi dan kanak-kanak untuk otak yang sihat dan perkembangan mata. Apabila ia datang untuk memilih makanan tambahan kewaspadaan adalah penting, sebahagian daripada bahan-bahan dan kualiti yang boleh dipersoalkan. Apa yang perlu dicari dalam makanan tambahan adalah penting tetapi yang lebih penting ialah makanan yang anda pilih, makanan dengan semua bahan-bahan semula jadi dalam kes ini. Semua asid lemak yang betul membatalkan kebanyakan makanan tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar