Rabu, 04 November 2015

Penyembuh Rohani, yang baik dan yang buruk

Penyembuh Rohani, yang baik dan yang buruk

Dunia memerlukan pengamal rohani, terutama pada masa-masa yang penting. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa masalah dengan konsep penyembuh rohani, yang sering kali sukar untuk mengemudi. Penipuan, dan yang tidak berkelayakan, pengamal penyembuhan rohani tidak wujud, dan merupakan penyakit berbahaya dalam industri. Dalam esei ini, saya akan memberitahu anda mengapa penyembuh rohani yang baik boleh menjadi tidak ternilai, bagaimana palsu berbohong kamu dari wang anda, dan bagaimana untuk menentukan sama ada penyembuh rohani tertentu adalah salah satu yang tepat untuk anda.

Dalam masyarakat semasa, perubatan, dan doktor untuk menetapkan ubat, adalah aspek ekonomi besar daripada kehidupan seharian kita. Kami menonton iklan di TV memberitahu kita untuk bertanya kepada doktor kami jika ubat tertentu yang tepat untuk kita, kita berhadapan dengan keputusan kewangan yang berkaitan dengan sama ada kita perlu bayar untuk insurans kesihatan, atau sama ada kita perlu melabur wang kita dalam pilihan penjagaan kesihatan alternatif . Kita terpaksa bertanya kepada diri kita jika makanan yang kita makan dan cecair yang kita minum adalah selamat. Satu perkara yang umat manusia, secara keseluruhannya, perlu sedar ialah soalan-soalan ini, semuanya berasaskan kepada hasil fizikal. Dalam meminta hanya soalan-soalan yang kami beroleh petunjuk (oleh masyarakat) bertanya, kita mengabaikan dua aspek lain yang penting seluruh diri kita, emosi dan rohani.

Saya telah berada di atas jalan yang shaman sejak saya berumur 9 tahun, dan telah membangunkan pelanggan shaman yang saya sangat berbangga dengan dan saya agak berjaya. Saya telah membantu pelanggan melalui kanser payudara, leukemia, memecahkan tulang, sciatica, dan kanser kulit, hanya untuk menamakan beberapa. Salah satu aspek dari setiap penyakit di mana saya telah berurusan dengan adalah sentiasa ada teras emosi, benih jika anda akan. Perubatan moden, manakala merawat fizikal, mengabaikan emosi dan rohani. Pesakit mendengar, mengambil pil ini, atau IV ini, atau biarkan kami memotong anda di sini. Ini hanya merawat gejala aspek yang lebih besar dan lebih penting penyakit. Ya, kanser dan jangkitan perlu dibuang, atau dibunuh, sebelum mereka membunuh pesakit. Walau bagaimanapun, hanya merawat gejala fizikal tidak akan kekal membalikkan penyakit. Apabila seorang doktor perubatan membuang atau membunuh perwakilan fizikal penyakit, teras penyakit itu masih kekal dalam makhluk emosi dan rohani. Jika 'benih' tidak undur dari kedua-dua kawasan yang biasa diabaikan, penyakit itu akan mencari jalan kembali ke dalam fizikal, sering kali dalam versi yang lebih berbahaya daripada mulanya dibentangkan.

Walaupun saya tahu ramai doktor perubatan dan telah bekerja dengan dan menghormati beberapa, terdapat sedikit penyembuh rohani yang telah dapat untuk mendapatkan kepercayaan dan rasa hormat saya. Doktor perubatan perlu melalui latihan berat untuk membawa gelaran MD. Penyembuh rohani boleh membuat sijil pada komputer mereka, dengan menggunakan program yang sangat sama dengan yang saya gunakan untuk menulis artikel ini, dan mereka boleh menyatakan diri mereka sebagai seorang pengamal rohani. Mereka boleh mengiklankan, mereka boleh bercakap, dan mereka boleh menggunakan personaliti mereka untuk membuat anda berfikir mereka tahu apa yang mereka lakukan, apabila, pada hakikatnya, semua mereka mempunyai satu pelan pemasaran yang menyatakan mereka adalah lebih daripada apa yang mereka tahu adalah benar. Ini membawa saya kepada pelbagai mengelirukan pertama penyembuh saya akan membincangkan, atau sekurang-kurangnya sangat neurotik, pengamal teknologi 'baru' dipatenkan.

Lelaki-lelaki ini mendapati yang baru, agak bijak, pemasaran helah. Apa yang telah mereka capai ialah: mereka telah mengambil sedikit rohani, bahagian besar daripada emosi (walaupun dari mangkuk yang salah) dan banyak kata-kata yang meyakinkan dan usul, dan menjadikannya sesuatu yang ramai orang mencari bantuan fikir mereka tidak boleh hidup tanpa. Saya memberi kredit kumpulan ini, kerana mereka sedar mereka tidak intuitif, dan mereka sekurang-kurangnya tidak berbohong dalam aspek perdagangan mereka. Walau bagaimanapun, mereka suka untuk mengkategorikan diri mereka dalam kategori penyembuh rohani, yang agak penipuan. Mereka menggunakan teknologi moden untuk kononnya memaksa jumlah anda yang ke dalam keadaan sejumlah sedang sembuh, atau menjadi rohani maju, tiba-tiba. Pengamal tidak mempunyai kadar kejayaan yang pengamal rohani benar harus mempunyai, tetapi hakikatnya mereka telah membayar banyak wang untuk mendapatkan sijil yang baru dipatenkan mereka memberi mereka berpendapat mereka boleh mendapatkan wang ini kembali dengan mengenakan pelanggan mereka yuran yang sangat besar, beberapa sebanyak $ 500 setiap rawatan. Selain itu, teknik-teknik yang baru dipatenkan belum di pasaran cukup lama untuk memutuskan apa-apa yang berpotensi, atau yang akan datang, bahaya yang mungkin wujud. Mari kita bergerak ke hadapan, ke satu modaliti penyembuhan (dan pelbagai penyembuh) yang juga telah membuat satu percubaan yang sangat berjaya pada dasarnya mempatenkan borang tua penyembuhan, yang dipanggil Reiki.

Saya percaya Reiki sebagai satu bentuk indah penawar bagi pengamal, dan juga pelanggan. Walaupun ada laman web Reiki dan organisasi yang kononnya menjamin ahli-ahli mereka, mereka tidak pada pihak berkuasa mereka mendakwa untuk menjadi. Malah, saya telah mendaftar pada beberapa tempat, saya sendiri, dan tidak pernah meminta kelayakan peribadi saya atau untuk testimoni daripada pelanggan-pelanggan saya. Pada asasnya, pertubuhan-pertubuhan ini adalah kelab untuk mereka yang mahu beberapa jenis pengesahan untuk apa yang mereka percaya mereka, dalam kes ini, menyembuhkan orang yang menggunakan tenaga Reiki. Aku telah menjadi seorang Reiki Master Guru, dalam bentuk tertentu, selama lebih daripada 20 tahun. Izinkan saya untuk menjelaskan mengapa saya menggunakan frasa, dalam bentuk tertentu.

Apabila saya berada di 20 saya, saya pergi ke kononnya dicapai Reiki Master Guru dan mengambil beberapa kelas dari beliau. Sejurus selepas attunement pertama saya, saya mula mempunyai serangan kebimbangan, yang berkembang dan menjadi lebih teruk selepas setiap attunement progresif. Pada akhir latihan saya, saya terpaksa mengambil jalan keluar dengan mengambil ubat-ubatan buatan manusia untuk mengimbangi kebimbangan yang saya alami. Reiki Master Teacher saya telah dilatih dengan telahpun pergi untuk membantu membangunkan kemudahan penyembuhan semula jadi di negara dunia ketiga, percaya atau tidak. Beberapa tahun kemudian, saya bercakap dengan Reiki Master Teacher tentang pengalaman saya dan dia bertanya jika saya keberatan dia membantu saya untuk mengetahui jika latihan Reiki saya sebelum ini adalah punca kebimbangan dan panik saya. Selepas satu sesi percuma dengan baru ini Reiki Master, kebimbangan saya mula reda. Reiki Master sebelumnya yang saya dilatih dengan tidak meletakkan attunement dengan betul, dan tidak memastikan saya bersedia untuk attunement, sebelum dia memberikan kepada saya. Saya mula bekerja dengan guru baru dan selepas lebih setahun, dia dapat membantu membuang kerja guru asal telah disembelih, dan membantu saya untuk menjadi yang terlatih dan cekap Reiki Master Guru.

Asal Reiki Master Teacher yang saya dilatih dengan, bukan satu kes terpencil. Saya mempunyai orang yang terlatih oleh seorang wanita di Raleigh NC, yang mempunyai tanda-tanda kebimbangan, panik, dan lesu, selepas menerima attunement dari beliau, dan setiap kali attunement mereka tidak diletakkan dengan betul. Saya sebenarnya telah menamatkan latihan, yang dia bermula, beberapa kali. Titik maklumat ini walaupun orang mempunyai niat yang betul, ini sahaja tidak menjadikan mereka selamat, berkesan, atau apa-apa lebih daripada penipuan berbahaya.

The 'penyembuh' terakhir yang saya ingin menyebut adalah 'bomoh'. Ya, ini memang, tajuk yang besar, yang beberapa telah benar-benar memperoleh, atau impikan. Bukti shamanisme telah didapati di setiap benua di planet ini, sejak beribu-ribu tahun. Hari ini, terdapat sepatutnya dukun zaman baru, dukun Reiki, tempat-tempat yang mengaku membuat anda seorang dukun untuk beberapa ribu dolar, dukun yang tidak sembuh (tetapi akan memberitahu anda semua yang perlu anda lakukan dalam hidup), dukun yang akan mengambil wang anda untuk bengkel di mana mereka meminta anda untuk mengikuti mereka berjalan-jalan di luar dan mengambil nota, dan senarai ini berjalan dan terus. Topik ini adalah lebih peribadi kepada saya daripada bahagian Reiki Master Teacher kertas ini, jadi izinkan saya untuk bergerak melalui secepat mungkin, supaya kita boleh mencapai bahagian yang penting dalam kertas ini, memilih seseorang yang nyata.

Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, perjalanan rohani saya mula sebelum saya mencapai umur 10. Saya akui, tujuan saya untuk berkongsi maklumat ini adalah dua kali ganda. Pertama, dan yang paling penting, saya tidak mahu sesiapa sahaja untuk diambil kesempatan, kerana saya, oleh pengamal perubatan dan guru-guru palsu. Kedua, pengamal perubatan penipuan, dan pengalaman anda dengan mereka, cat apa pengamal perubatan yang berkesan melakukan dengan cara yang negatif. Ini yang berkata, bomoh benar, tidak membuat keputusan untuk menjadi salah selepas mereka mencapai umur dua puluh atau tiga puluh. Shamanisme adalah laluan yang bermula sebelum anak itu mengambil nafas pertama. A bomoh sebenar rohani berbakat, bomoh sebenar boleh berkomunikasi dengan roh-roh, dan akhirnya, bomoh sebenar tidak memerlukan ubat-ubatan psikotropik untuk melakukan kerja mereka. Hanya mengambil berjalan-jalan di dalam hutan tidak menjadikan anda seorang dukun. Sebagai seorang pengamal Reiki dicapai, tidak menjadikan anda seorang dukun. Sila, melakukan penyelidikan anda, dan janganlah diambil kesempatan oleh orang-orang yang hanya ingin BES, atau yang dibeli kelayakan mereka. Saya telah berada di atas jalan yang secara terbuka shaman sejak lahir, dan hanya bermesyuarat sebanyak 5 dukun sebenar, dalam hidup saya. Saya tahu ramai lagi yang memanggil diri mereka bomoh, tetapi lebih sedikit daripada psikik, pada tahap terbaik. Pada asasnya, jika seseorang yang memanggil diri mereka bomoh tidak apa-apa lebih daripada memberitahu anda apa yang roh-roh berkata, mereka tidak bomoh, tetapi adalah psikik. Tiada apa yang salah dengan ini, selain daripada hakikat mereka berbohong, dan berasa mereka boleh mengenakan caj lebih untuk perkhidmatan mereka, kerana tajuk sendiri disebut mereka. Jika mereka meletakkan tangan mereka pada anda dan tidak pernah memasukkan mana-mana teknik-teknik lain, mereka adalah seorang pengamal Reiki, dan tidak seorang dukun. Ini membawa kita kepada bahagian seterusnya kertas ini, iaitu bagaimana untuk memilih bomoh itu sesuai untuk anda.

Saya sedar saya telah dilindungi agak beberapa aspek genre penyembuhan tenaga, dan manakala banyak ia adalah negatif, saya telah menubuhkan mengapa penyembuh tenaga bermanfaat kepada manusia. Herba, psikik, Wicca Guru-guru, mereka mudah untuk mencari sebagai benar atau tidak. Walau bagaimanapun pengamal perubatan tenaga adalah sedikit lebih sukar untuk menentukan. Dalam bahagian ini, saya akan memberitahu anda bagaimana untuk mengelakkan penipuan semudah memutuskan gigi pes yang terbaik untuk anda. Nasihat pertama saya boleh memberi anda adalah pergi dengan usus anda. Kita semua telah diberitahu ini sejak zaman kanak-kanak, dan ia adalah sebahagian yang sangat penting dalam membantu anda mencari bomoh itu yang tepat untuk anda. Jika sesuatu yang tidak merasa seperti, ia mungkin tidak betul, dan anda tidak boleh hanya meninggalkan, tetapi meninggalkan dengan cepat. Perasaan di dalam perut anda hanya boleh menjadi tenaga mereka tidak bergema dengan baik dengan anda, atau ia boleh menjadi isyarat daripada sesuatu yang lebih besar. Jika ia tidak merasa seperti, amanah gerak hati anda dan beralih kepada kemungkinan yang akan datang.

Meminta rujukan adalah tindakan seterusnya yang paling penting yang anda boleh ambil. Saya sedar kerahsiaan pelanggan boleh datang sini, tetapi saya mempunyai pelanggan yang akan gembira untuk bercakap dengan pelanggan prospektif tentang perkhidmatan saya, dan sebagainya sekiranya mana-mana bomoh yang berjaya dalam perniagaan. Jika anda bertanya kepada seorang penyembuh bakal jika anda boleh bercakap dengan pelanggan mereka, dan mereka mengatakan tidak, mereka mempunyai standard kerahsiaan pelanggan di tempat, sekali lagi, anda perlu pergi. Jika saya ditanya soalan ini, saya mempunyai kebenaran daripada lima pelanggan sekarang untuk memberi mereka untuk sesiapa yang ingin tahu tentang saya. Saya juga mempunyai kebenaran daripada beberapa pemimpin industri, untuk menggunakan nama mereka untuk soalan pelanggan mengenai amalan saya. Lagi, saya mempunyai banyak testimoni di laman web saya, di mana orang bercakap tentang aspek yang berbeza daripada bekerja dengan saya. Jika tabib yang seolah-olah mahu melindungi pencapaian mereka agak terlalu banyak, ada sebab. Saya tidak mencadangkan tabib yang tidak boleh melindungi sejarah pelanggan mereka. Dengan segala cara, saya tidak akan mendedahkan apa-apa penyakit, atau aspek penting yang telah lalu, pelanggan telah datang kepada saya untuk, dan tidak pula saya pernah berkongsi apa sahaja yang mereka telah berkongsi dengan saya dalam keyakinan. Walau bagaimanapun, jika bomoh itu adalah tulen, pelanggan mereka adalah lebih daripada gembira untuk bercakap kepada bakal pelanggan mereka tentang pengalaman mereka. Jika mereka tidak, sesuatu yang tidak kena dengan bomoh itu. Jangan biarkan bomoh itu menipu anda ke dalam pemikiran keraguan anda adalah dari zaman kanak-kanak anda atau sebarang kecacatan sepatutnya lain dalam diri mereka boleh menyalahkan. Ya, orang-orang yang tidak jujur ​​sebenarnya akan cuba taktik ini. Mereka akan menyalahkan anda untuk sebarang tempahan anda. Tolong, jangan terperangkap dengan taktik.

Melangkah ke hadapan, saya akan, di bawah keadaan biasa, cadangkan meminta untuk mengkaji semula kelayakan pengamal perubatan berpotensi ', bagaimanapun, dengan semua orang mempunyai keupayaan untuk mencetak dan mengesahkan sijil hari ini; ini adalah satu pembaziran masa. Kemungkinan anda tidak akan sedar yang disahkan penyembuh, dan banyak amalan tidak mempunyai pensijilan sebenar. Saya membuat sijil untuk semua orang yang mengambil kelas Reiki dari saya, dan juga para pelajar yang telah menamatkan kurikulum Teknik Shamanic saya, jadi membuat perakuan yang mudah, walaupun tanpa komputer ijazah sistem maklumat saya. Jika bomoh mempunyai sijil, mereka tidak bomoh nyata; tempoh, akhir perbincangan. Saya ulangi diri saya sendiri, jika sekeping kertas mengatakan bahawa mereka adalah bomoh, mereka tidak bomoh. Satu perkara yang saya akan menambah kepada seksyen ini, bagaimanapun, adalah pengamal sebenar akan berbangga dengan pencapaian mereka, dan akan memaparkan apa-apa sijil yang mereka miliki. Di dalam bilik penyembuhan saya, saya memaparkan enam sijil. Sijil-sijil saya amat berbangga dengan adalah dokumen Reiki Master Guru saya, dalam kedua-dua Usui dan tradisi Tibet dan dokumen herba saya disahkan, kedua-dua yang saya lakukan. Walau bagaimanapun, saya tidak mengharapkan pelanggan saya untuk mendasarkan pendapat mereka tentang saya di sijil saya. Saya lebih suka keputusan saya bercakap bagi kebolehan saya, berbanding dengan beberapa keping kertas, dengan meterai emas cukup di atasnya.

Satu lagi tindakan amat disyorkan untuk anda berehat, apabila menemuramah penyembuh bakal adalah, meminta mereka untuk menala ke keadaan anda dan berkongsi dengan anda satu pelan bakal penyembuhan. Anda akan mendapat salah satu daripada beberapa maklum balas kepada permintaan ini. Yang pertama, dan yang paling suspek, adalah mereka memberitahu anda untuk memberi anda maklumat ini, anda perlu untuk menjadualkan sesi, berharga wang anda. Ini adalah bendera merah dan anda harus berterima kasih kepada mereka dan pergi. Mana-mana penyembuh sebenar akan mengambil masa untuk bercakap dengan anda dan akan memberikan apa-apa maklumat yang mungkin tentang apa yang mereka rasa kursus yang terbaik tindakan adalah bagi keadaan tertentu anda. Saya melakukan ini secara sukarela apabila berunding dengan pelanggan berpotensi, sama ada diminta atau tidak. Sambutan kedua supaya berhati-hati iaitu, jika mereka memberitahu anda bukan cara mereka bekerja. Jika anda menjadualkan sesi, anda kepercayaan kebaikan anda kepada mereka dan memberi petunjuk anda, dan maklumat ini tidak dimaksudkan untuk anda. Ini merupakan satu lagi contoh di mana anda perlu renda sehingga kasut anda berjalan dan pergi. Perjalanan anda hanya itu, berangkatlah, tabib yang harus memberi anda apa-apa maklumat yang mereka terima dalam usaha untuk membantu anda dalam perjalanan anda. Kerahsiaan dan menangis tidak adalah sebahagian daripada pengalaman yang dicadangkan itu atau dikehendaki.

Seterusnya, tanya bomoh itu berpotensi mana kawasan makhluk anda mereka memberi tumpuan kepada dalam kerja mereka. Mana-mana penyembuh, yang menjawab, mereka bekerja dengan badan fizikal anda, perlu ditanda kira senarai pengamal perubatan yang berpotensi. Seorang pengamal Reiki perlu bertindak balas kerana bekerjasama dengan badan bertenaga anda. Akhir sekali, bomoh perlu bekerjasama dengan semua aspek kesejahteraan bersama anda. Tindak balas A penyembuh psikik harus menjadi mereka bekerja dengan kesejahteraan emosi dan fikiran kognitif anda. Satu perkara yang lepas untuk mencari dengan bomoh, meminta mereka jika mereka menambah rawatan mereka dengan kaedah lain. Jawapannya seharusnya menjadi ya. Mana-mana bomoh sebenar mempunyai pelbagai cara untuk meningkatkan keberkesanan sesi mereka, dan mereka rela perlu berkongsi beberapa pilihan mereka akan gunakan untuk meningkatkan keberkesanannya. Jika tidak, mereka tidak tulen.

Saya telah berkongsi dengan anda sebab-sebab mengapa penyembuh rohani yang perlu, dan penting, dalam budaya hari ini. Saya telah menunjukkan anda bagaimana biasa orang telah datang untuk memeras orang-orang yang memerlukan penyembuhan rohani, dan bagaimana mereka mencapai tuntutan palsu mereka. Aku telah memberikan beberapa tips yang berharga, yang menerangkan bagaimana untuk mencari penyembuh asli yang sebenarnya akan dapat membantu anda. Akhir kata, saya berikan anda beberapa helah dan taktik pemasaran yang digunakan oleh penipuan, untuk mendapatkan wang anda dan memberi anda apa-apa sebagai balasan. Anda tahu penyembuhan badan fizikal melibatkan merawat bukan sahaja fizikal, tetapi lebih penting lagi makhluk emosi dan rohani. Saya syorkan mencari penyembuh rohani untuk membantu dengan apa-apa aspek jalan hidup semasa anda. Walau bagaimanapun, saya juga ingin mencadangkan supaya anda mengikuti langkah-langkah yang telah Kuberikan kepadamu, maka perjalanan penyembuhan anda boleh menyeronokkan dan sahih, yang bertentangan dengan stres diisi dan mengecewakan. Hanya kerana garaj di jalan mempunyai kotak alat di dalam, ia tidak bermakna orang yang di dalam adalah seorang mekanik. Begitu juga, hanya kerana seseorang yang mempunyai sijil dan perniagaan kad, ia tidak bermakna mereka adalah penyembuh rohani yang berjaya dan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar