Rabu, 04 November 2015

Adakah Penjagaan Konservatif untuk leher Sakit Berkesan?

Adakah Penjagaan Konservatif untuk leher Sakit Berkesan?

Kebanyakan jenis sakit leher adalah hasil beberapa trauma secara tiba-tiba seperti keseleo atau strain otot yang cenderung untuk sembuh dengan cepat. Oleh itu, rawatan biasanya bermula dengan penjagaan konservatif untuk sakit leher. Ini adalah dalam bentuk ubat-ubatan, terapi ais / haba, pendingin otot dan terapi fizikal. Biasanya, semua rawatan ini membantu dalam melegakan kesakitan dan meningkatkan keadaan dan ia adalah sakit kronik sahaja yang memerlukan rawatan intervensi. Selagi tiada perubahan degeneratif, doktor akan mencadangkan bahawa pesakit melihat chiropractor dan 90% daripada orang yang bertindak balas dengan baik kepada rawatan ini.

Sesi Rawatan Pelbagai

Pesakit akan diminta untuk pergi berurut dan fisioterapi berbilang sesi. Jika seseorang itu terlibat dalam apa-apa jenis aktiviti yang berisiko tinggi, seperti aktiviti rekreasi tertentu, berat mengangkat berat atau aktiviti berimpak jenis, mereka akan disekat daripada berterusan mereka untuk tempoh masa yang tertentu. Pesakit juga akan diberi tips untuk mengekalkan postur yang betul. Hari ini, majoriti orang cenderung untuk mempunyai pekerjaan meja dan duduk bongkok ke atas mereka PC selama berjam-jam. Kesemua kesan ini keadaan leher dan mungkin membawa kepada sakit leher picik.

Chiropractor juga mungkin menasihatkan pesakit untuk menggunakan bantal firma sokongan. Ini mungkin berguna untuk sesetengah orang ketika mereka sedang tidur. Apa yang penting ialah bahawa seseorang yang mengalami sakit leher tidak boleh secara amnya menggunakan lebih daripada 1 bantal. Fisioterapi / chiropractor juga mungkin menasihatkan pelbagai rawatan seperti haba, daya tarikan, manipulasi, memampatkan sejuk, dan lain-lain Kebanyakan rawatan ini perlu dilakukan dalam kombinasi yang membuat mereka lebih berkesan. Pesakit juga mungkin diberi senaman mudah yang tertentu untuk lakukan di rumah. Dalam beberapa kes, mereka mungkin ditetapkan beberapa ubat sakit atau penenang otot mungkin ditetapkan.

Sifat Keadaan yang

Semua ini akan bergantung kepada jenis dan keterukan sakit leher. Dalam kebanyakan kes, jika keadaan tidak kepada teruk atau jika sakit itu tidak disebabkan oleh apa-apa kecederaan, tanda-tanda akan meningkat dalam tempoh beberapa minggu. Susulan lawatan ke doktor / chiropractor adalah dicadangkan. Beliau / dia akan membuat keputusan sama ada anda memerlukan rawatan lanjut atau tidak. Sakit leher tidak boleh dipandang ringan. Adalah penting untuk mendapatkan ia diperiksa tidak kira betapa kecil ia mungkin kelihatan. Itu adalah cara terbaik untuk memastikan bahawa sakit itu tidak meningkat. Hari ini, rawatan kiropraktik dianggap sangat berkesan dalam rawatan sakit leher dan ia pastinya disyorkan doktor paling saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar