Rabu, 04 November 2015

Kelebihan blackstrap Molasses

Kelebihan blackstrap Molasses

Saya baru-baru ditemui, dan terus membeli botol pertama saya ceng blackstrap. Ia seolah-olah satu jenaka kejam bahawa selepas membeli ia, saya mendapati manfaat kesihatan telah diketahui untuk generations-- generasi nenek saya, menggunakannya sebagai tonik kesihatan dan rawatan anemia. Mineral dalam botol mollases yang blackstrap yang saya beli membaca dengan berani: besi, kalsium, kalium. Kehadiran tiga mineral, bersama-sama dengan mineral surih yang penting, menjadikannya sebagai makanan kuasa hebat. Proses penapisan tebu yang membawa kepada hasil sampingan ini, sirap pekat blackstrap, adalah salah satu yang menarik. Pada asasnya, mollases blackstrap adalah baki yang ditinggalkan selepas penapisan tebu mentah ke dalam gula putih.

Berikut adalah beberapa penyakit yang ceng blackstrap dikatakan telah sembuh atau ameliorated: kiraan rendah besi, kanser tertentu, ketumbuhan fibroid, anemia besi, anemia sel sabit, jerawat, artritis, rambut beruban, rambut gugur. Terdapat banyak testimoni orang yang mendakwa bahawa mollases blackstrap telah membantu untuk meningkatkan gejala yang berkaitan dengan syarat-syarat yang dinyatakan di atas.

Ia tidak dianggap sebagai makanan kesihatan yang terbaik merasa. Ia biasanya dicampur dalam pengisar dengan buah-buahan dan jus atau susu untuk menjadikannya lebih sedap. Banyak memperoleh rasa untuk itu, walaupun menggunakan ia sebagai pengganti gula dalam kopi pagi mereka. Mereka yang ingin meningkatkan jumlah besi mereka, biasanya mencuci ke bawah dengan jus lemon, kerana besi itu lebih baik diserap dengan vitamin C.

Ia adalah tonik besar untuk digunakan untuk gejala haid. Penggunaan yang konsisten bukan sahaja telah dikenali untuk memendekkan masa untuk kitaran haid, tetapi juga telah dikenali untuk menambah zat besi yang hilang yang boleh membawa kepada anemia seperti gejala pada masa itu daripada month-- serta mengurangkan keterukan kekejangan. Walaupun ia adalah sangat padat nutrien, ia adalah sangat penting untuk tidak mengambil terlalu banyak; ini adalah benar untuk orang-orang yang lebih terdedah berbanding wanita untuk besi pembentukan.

The ceng blackstrap unsulphured yang saya beli, datang dalam botol Ia lemah lembut dan adalah di bahagian bawah rak Whole Foods. Siapa yang tahu bahawa makanan kuasa ini boleh mempunyai banyak kegunaan! Mollases blackstrap tidak akan mungkin berada di dalam kedai runcit kejiranan anda. Anda mungkin perlu melihat dalam makanan Seluruh atau pasaran Tengah untuk mencari kitab itu dan terdapat pelbagai bentuk mollases blackstrap; sebagai contoh, unsulphhured berbanding mollases sulphured dua pilihan yang anda akan mendapati, dinamakan demikian, kerana cara pemprosesan tebu itu. Mollases Unsulphured dianggap pilihan yang lebih sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar