Rabu, 04 November 2015

Diet Sesuai untuk kuat padat Tulang

Diet Sesuai untuk kuat padat Tulang

Beratus-ratus ribu rakyat Amerika Syarikat ditimpa oleh osteoporosis; sebenarnya ia adalah punca utama kematian selepas umur tujuh puluh lima. Osteoporosis adalah penyakit yang datang kira-kira kerana tisu tulang rapuh yang mengurangkan sebagai badan yang semakin membesar. Atas sebab ini, perhatian yang sewajarnya diperlukan untuk menjaga kepadatan tulang dan ketahanan sehingga sebanyak mungkin. Ia adalah penting untuk mempertimbangkan rancangan pemakanan kaya dengan mineral kalsium untuk mengekalkan dan juga meningkatkan ketebalan tulang.

Kesihatan tulang adalah penting untuk kesihatan anda secara keseluruhan.

Tisu tulang pada dasarnya dicipta daripada kalsium dan memerlukan vitamin D untuk mengekalkan keliatan. Satu sistem rangka yang sangat baik meminimumkan kemungkinan tidak diingini osteoporosis pada orang dewasa. Sesiapa sahaja dengan mudah boleh mendapatkan kuantiti yang mencukupi vitamin D dengan merendam di bawah sinaran matahari hanya lima belas minit, sekurang-kurangnya dua kali setiap minggu.

Lima puluh peratus daripada wanita dan dua puluh lima peratus lelaki berumur lima puluh lebih adalah pada peningkatan risiko kecederaan tulang dan yang terutamanya disebabkan akibat daripada penggunaan kecil kalsium dan vitamin D serta pelbagai lain dan perlu bahan-bahan.

Mengapa Kita Perlu Kalsium

Pada setiap hari, penyerapan kalsium melalui makanan yang terkumpul dalam bank tulang, dan hanya kira-kira seratus peratus kalsium badan boleh didapati di gigi dan tisu tulang. Biasanya, seseorang individu boleh mengalami tulang lemah untuk alasan bahawa badan dapat mencuri kalsium daripada tulang untuk mengekalkan kalsium yang cukup dalam aliran darah untuk bersaing dengan operasi biasa badan. Kalsium membantu dengan mengekalkan nadi dan tekanan darah, jadi ia adalah satu kemestian yang pasti setiap hari.

Kuantiti yang disyorkan kalsium untuk orang dewasa biasa setiap hari adalah 1000 mg, manakala kanak-kanak dalam lingkungan umur satu hingga tiga tahun adalah digalakkan untuk mengambil sekurang-kurangnya 700 mg kalsium. Individu muda dalam kurungan umur 9-18 tahun adalah disyorkan untuk mempunyai 1300 mg kalsium setiap hari.
Satu mungkin memerlukan makanan tambahan vitamin D atau kalsium untuk mengelakkan kecederaan tulang.

Dalam kes-kes di mana individu tidak mampu untuk mendapatkan yang mencukupi vitamin D dalam diet mereka, mereka perlu mengambil makanan tambahan vitamin D. Seorang pakar penjagaan kesihatan mungkin mengesyorkan menggunakan suplemen kalsium semasa mengandung atau jika seseorang itu bergelut dengan isu kesihatan disebabkan oleh defisit kalsium.

Barangan makanan kaya dengan kalsium dan vitamin D terdiri daripada yang berikut:

Kale dan salmon dengan tulang (dalam tin adalah selamat untuk dimakan).
Kubis, susu soya, kacang soya, dan buah ara boleh ditambah kepada pelan diet.
Bijirin tertentu serta jus buah-buahan juga mempunyai kuantiti yang besar kalsium.
Susu, keju, yogurt, dan produk tenusu yang lain mengandungi kalsium juga.
Pastikan untuk mengelakkan minuman beralkohol dan melakukan senaman harian untuk menghentikan tisu tulang daripada menjadi lembut dan rapuh. Terdapat makanan tertentu dihasilkan barang-barang yang menunjukkan jumlah kalsium yang hadir di dalamnya, jadi untuk mengambil diet yang diperkaya dengan kalsium pastikan untuk mencari produk dengan jumlah yang baik.

Microcrystalline kalsium hydroxyapatite dan kalsium daripada bovine abu tulang super adalah dua jenis kalsium yang terbaik akan meningkatkan ketumpatan tulang anda yang juga boleh membantu dalam rawatan pelbagai keadaan tulang seperti osteoporosis.

Dalam usaha untuk mendapatkan bahan-bahan itu setiap hari dan setiap hari, makanan tambahan yang akan disyorkan. Sebelum mengambil apa-apa jenis kalsium, vitamin D, atau produk pengayaan tulang, mula-mula melawat doktor anda untuk imbasan tulang untuk menguji ketumpatan sistem rangka anda dan lihat jika makanan tambahan yang akan sesuai untuk anda.

Oleh Clifford H Woods

Tidak ada komentar:

Posting Komentar