Rabu, 04 November 2015

Mengapa Tukar Jadi Susah?

Mengapa Tukar Jadi Susah?

Perubahan adalah sukar kerana kita adalah cara kita untuk sebab yang baik. Sesetengah orang seolah-olah untuk mencari kehidupan yang mudah, tetapi untuk orang lain ia adalah satu perjuangan yang berterusan. Anda mungkin mendapati sukar atau mustahil untuk menyatakan diri anda, atau bahkan meminta keperluan yang sah. Apabila anda mempunyai masalah ini dengan pasangan intim maka anda akan mempunyai hubungan yang sukar; apabila anda mempunyai dengan pengurus maka anda akan mempunyai pekerjaan yang tidak memuaskan; apabila anda mempunyai dengan seorang pembantu kedai, maka perjalanan membeli-belah anda akan menjadi pengalaman yang menakutkan.

Anda mungkin mendapati bahawa hampir setiap aspek kehidupan dan hidup memenuhi anda dengan detik-detik cemas. Bertemu dengan orang baru boleh menjadi penuh kerana dialog dalaman anda dan pemantauan diri. Apa pun, anda akan mahu ia menjadi berbeza daripada cara ia adalah. Anda mungkin telah meminta bantuan dan akhirnya berubat atau kaunseling. Anda mungkin telah pergi sendirian dan meminta bantuan dari perpustakaan tempatan anda, kedai buku, atau Amazon. Anda mungkin telah menemui detik-detik lega hanya untuk mendapati bahawa ia tidak kekal lama dan kehidupan tidak lama lagi kembali kepada normal penderitaan. Jadi, anda bermula sekali lagi, lebih banyak bantuan, ubat-ubatan yang lebih baik, lebih banyak buku. Anda menikmati beberapa lagi detik-detik kecerahan penuh dengan keberanian dan keyakinan - hanya untuk mencari mereka melesapkan seperti sulur paut kabut ketika matahari terbit. Kemudian anda mendapati diri anda kembali dalam cahaya yang terang yang hakikatnya anda tidak memahami sepenuhnya, dan pasti seolah-olah tidak menyesuaikan diri.

Salah satu perkara yang saya temui di dalam kerja saya adalah orang yang secara amnya cuba segala-galanya sebelum mereka datang berjumpa dengan saya. Ini menunjukkan pencarian yang seolah-olah tidak berkesudahan begitu banyak perubahan BERHASRAT. Ia yang kukuh bahawa jauh ke ada mengetahui bahawa keamanan dan kegembiraan wujud dan boleh didapati.

Kami adalah gigih dalam mencari keamanan dan pengalaman gembira hidup.

Tetapi ia adalah sukar dan sebab ia begitu sukar kerana ia adalah sebab yang sama yang menjadikan manusia seperti spesies yang berjaya. Kita belajar dari pengalaman dan tidak pernah, pernah, pernah, lupa - di peringkat selular - perkara-perkara dalam kehidupan kita yang takut, terancam, ketakutan, atau hanya membuat kita melompat. Sengat lebah sebagai seorang anak muda yang menjadi fobia panik apabila dilanda Bzzz yang didengar 50 tahun kemudian; yang dihukum di sekolah untuk sesuatu yang anda tidak bersalah itu meninggalkan anda dengan rasa takut sepanjang hayat kuasa; yang diberitahu anda adalah sia-sia dan tidak akan bererti apa-apa lagi dan lagi yang meninggalkan anda tidak berupaya untuk kejayaan pada apa-apa; walau apa pun ia yang berlaku ia disengat dan meninggalkan kesan.

Kejayaan hidup kita adalah berasaskan sekitar ini. Kami telah berkembang untuk memihak kepada positif palsu. Ini bertindak balas kepada tanda-tanda bahaya walaupun tidak ada sebenar bahaya yang sedia ada. Ini adalah pendirian yang lebih selamat daripada mengabaikan ancaman yang berpotensi. Kerana itulah pengalaman hidup awal kami mempunyai apa-apa kesan yang kuat kepada kemudahan dan keyakinan dewasa kami. Kita mungkin tidak sedar ingat pengalaman mengaktifkan, tetapi ia tertanam jauh di dalam bawah sedar kita. Kita boleh bertindak balas terhadap apa sahaja yang mempunyai walaupun sambungan vaguest dengan sumber sejarah kesakitan.

Jadi tingkah laku, seperti kesempurnaan, menjadi normal dan, walaupun masalah ia menyebabkan, dikekalkan - bukan dari keinginan untuk menjadi sempurna - tetapi untuk mengelakkan kesakitan emosi yang bukan cukup baik mengeluarkan zuriat. Ini adalah walaupun pengkritik itu tidak lagi dalam kehidupan mereka, atau mungkin juga telah meninggal dunia.

Saya mendapati begitu ramai pesakit menjalani kehidupan mereka untuk membantu ibu bapa yang tidak lagi hidup.

Jika anda sedang mencari perubahan yang lebih kekal maka ketahuilah bahawa kerana ia berfungsi dengan minda bawah sedar anda, yang mana masalah itu terletak, hipnosis dan hipnosis diri adalah alat berharga. Saya akan menggalakkan anda untuk meneroka mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar